Obowiązki właścicieli firm
Każdy,
kto decyduje się na otworzenie własnego biznesu musi liczyć się z
tym, że firma pochłonie większość jego czasu. Ogrom obowiązków
do wypełnienie sprawia, że przedsiębiorcy ciągle muszą myśleć
o swojej firmie.
Każdy
właściciel firmy zobligowany jest do wypełniania obowiązków w
terminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Jeżeli
przedsiębiorca nie będzie przywiązywał uwagi, w szczególności
do obowiązków księgowych, to w jego firmie mogą pojawić się
zaległości księgowe zagrażające bezpieczeństwu
przedsiębiorstwa.
Co
należy do obowiązków przedsiębiorcy? Poniżej przedstawiamy kilka
z nich:
–
opłacanie
składek na ubezpieczenie społeczne za dany miesiąc,
–
składanie
deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS),
–
opłacanie
podatku VAT- jeżeli przedsiębiorca podlega takiego typu
opodatkowaniu,
–
wpłacenie
zaliczek na podatek dochodowy na konto Urzędu Skarbowego (US),
–
składanie
odpowiednich deklaracji podatkowych w US .